Hej igen. Det har blivit lite dåligt uppdaterat ett tag av olika anledningar, men nu tänkte jag i alla fall försöka hinna ikapp vad gäller firman. Jag skickade ju in papper om att starta företag i höstas, men jag fick avslag. Jag ville inte tjäna tillräckligt mycket pengar tydligen. Och så har jag ju ingen jordbruksfastighet. Byråkratin undrar hur man kan ha hönor utan jordbruksfastighet. Jag svarade att de(hönorna) inte bryr sig så mycket om hur många hektar mark som tillhör min gård, men det uppskattades inte av herr byråkrat.
 
Så, vad nu? Jo, det ska jag berätta. Nu är tid att ta nya tag. Nytt år och nya möjligheter, så denna gången provar jag att gå genom arbetsförmedlingen och det lokala näringslivskontoret. Hittills låter allt väldigt positivt och jag ska tydligen vara kvalificerad för att få "starta eget"-bidrag också. Jag har egentligen inte så mycket nytt att berätta än, förutom att jag har nya möten inbokade nu i veckan och under nästa vecka med berörda parter.
 
Ja, det var väl vad jag hade att dela med mig av för tillfället. Fråga om du undrar! Hejdå